Prelepe žene, intelektualne začkoljice, opaki zločinci, lula, naočare i Njujork. Detektiv koji govori poput univerzitetskog profesora i bije se poput boksera. Takva gospoda se više ne rađaju. Srećom, zauvek ćemo imati Ripa Kirbija.

Naslovi u ponudi

RIP KIRBI 3

1200.00 rsd din.

Opširnije

Rip Kirbi 2

1100,00 din.

Opširnije

Rip Kirbi 1

1100,00 din.

Opširnije

Po završetku Drugog svetskog rata, tada već poznati strip-autor Aleks Rejmond vratio se iz službe u ratnoj mornarici da bi otkrio da je izdavač za kojeg je crtao Flaša Gordona posao dodelio njegovom kolegi Ostinu Brigsu, bez obaveze da vrati Rejmonda na zadatak, jer se on sam prijavio u vojsku, a nije bio mobilisan.

Da je Rejmond bio istrajniji u svom nezadovoljstvu, do novog dogovora možda ne bi došlo, ali King fičers sindikejt je, srećom, želeo talentovanog autora u svom timu i ponudio mu je rad na novom stripu koji je osmislio urednik i pisac Vord Grin. Za Rejmonda je to bio veliki izazov, jer je prvi put trebalo da radi na nečemu što mu se činilo dovoljno ozbiljnim i realističnim.

Tako je nastao junak kojeg svi znamo, šarmantni detektiv Remington Rip Kirbi.

Od samog početka (prvi dnevni kaiš pojavio se 1946. godine), strip se pokazao drugačijim od ostalih ostvarenja iz tog vremena. Iako se naslanjao na „grubu“ školu detektivskog stripa i romana, predstavljao je napredak u odnosu na uglavnom dvodimenzionalne, petparačke priče tog žanra. Rejmondov junak je intelektualac, bivši marinac (kao i Rejmond), naučnik koji se detektivskim poslom bavi iz hobija i plemenitih pobuda. Služi se metodama „racionalizacije“ kako bi rešio zločine, dedukuje poput Šerloka Holmsa, ali, kad je potrebno, poteže i pištolj i pesnice. On ima slomljen nos, ali nije ružan; Rejmond mu je lice uokvirio karakterističnim naočarima i lulom kako bi ga učinio intelektualnim i ekscentričnim, a obukao ga je u fino skrojena odela da bi ga učinio modernim, i to se publici odmah svidelo. Kirbi je uvek okružen lepim ženama, a ima i britanskog sobara. Veoma glamurozno. Ali nije samo moda ono što su Rejmond i njegove kolege pratili dok su stvarali Ripa Kirbija. Oni su kroz te kriminalističke priče provlačili i aktuelne društvene probleme, što je stripu poglavito namenjenom zabavi dalo poželjnu ozbiljniju notu.

Rip Kirbi je tokom čitavog svog novinskog života izlazio u dnevnim kaiševima (što je maltene jedinstven primer), a konačno se penzionisao 1999. godine, kada je umro i naslednik rano preminulog Aleksa Rejmonda – Džon Prentis.